مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

رنگ موی گیاهی با حنا

طرز تهیه رنگ موی گیاهی با حنا امکان پذیر است. شما میتوانید رنگهای قهوه ای روشن – قهوه ای تیره – مشکی را از ترکیب حنا با موادی مانند کاکائو، روناس، ریوند چینی و … تهیه کنید. رنگ مو به دو دلیل استفاده می شود. برخی آن را برای زیبایی و خوشرنگ شدن موها استفاده می کنند و برخی هم برای پوشش موهای سفیدشان رنگ به مو میزنند. رنگ موها دو نوع هستند : گیاهی و شیمیایی . رنگ موهای گیاهی هم عارضه رنگ های شیمیایی را ندارند، هم اینکه به دلیل مواد طبیعی در خود نقش ماسک مو را داشته و موجب استحکام و رشد بهتر موها می شود.



طرز تهیه رنگ موی گیاهی با حنا


ادامه مطلب ...

همه چیز درباره التهاب زانو

التهاب زانو (بروسیت)، التهاب کیسه ای پراز مایع است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد که برسا نامیده می شود. برسا اصطکاک و فشار بر بافت بین استخوانها و تاندونها، عضلات و پوست نزدیک مفصل زانو کاهش را می دهد. هر برسا در زانوی شما می تواند ملتهب شود. اما التهاب زانو شایعترین اتقافی است که برای کشکک زانو می افتد. که در قسمت داخلی زانو زیر مفصل زانو قرار دارد. التهاب زانو موجب درد می شود و حرکت شما را محدود می کند. درمان اغلب شامل ترکیبی از روشهای مرافبت از خود و درمان های تحت نظر پزشک، تا درد و التهاب کاهش یابد.


التهاب زانو

 

ادامه مطلب ...

مضرات پوست مرغ و مزایای آن برای سلامتی

روی بدن مرغ مثل هر موجود دیگری پوستی قرار دارد که شامل مقداری چربی هم هست. خیلی ها هنگام پخت مرغ پوست آن را جدا می کنند و خیلی ها هم با همان پوست مرغ را می پزند. ولی ما می خواهیم بدانیم کدام روش بهتر است ؟ یعنی هنگام پخت مرغ باید پوست مرغ را بکنیم یا خیر ؟ و اینکه فواید پوست مرغ بیشتر است یا مضرات آن ؟


مضرات پوست مرغ



ادامه مطلب ...

روش های درمان رفلاکس معده در طب سنتی

تقریبا هر کسی در طول زندگی خود چند بار به بیماری رفلاکس معده یا ترش کردن در طول دچار می شود و از آن رنج می برد. رفلاکس معده یکی از بیماری های رایج گوارشی است و طبق آمار از هر 10 نفر 5 نفر به آن مبتلا هستند. در این بیماری محتویات معده طی فرایندی دوباره به مری بر می گردد و باعث سوزش شکم شما می شود. همان طور که اشاره کردیم، هر کسی ممکن است در طول زندگی خود چندبار به این بیماری دچار شود به همین خاطر بهتر است با درمان های خانگی و به طور کلی رفلاکس معده در طب سنتی بیشتر آشنا شوید.


رفلاکس معده در طب سنتی


ادامه مطلب ...

بررسی علائم ناباروری در مردان

مردان هم مانند زنان ممکنست نابارور شوند و امکان بچه دار شدن را نداشته باشند. شرط لازم برای باروری طبیعی، رابطه جنسی منظم است. از علل ناباروری مردان میتوان به بیماری‌های دوران کودکی مثل جراحی‌های اطراف بیضه، بالا بودن بیضه و بیماری واریکوسل، اختلالات هورمونی، رشد نامناسب بیضه‌ها، اختلالات ژنتیک و … اشاره کرد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره علائم ناباروری در مردان اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.


علائم ناباروری در مردان


ادامه مطلب ...