مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

ماسک زیبایی پوست با میوه های مختلف

به طور کلی تمامی میوه ها می توانند در ساخت ماسک زیبایی پوست به روش خانگی مورد استفاده قرار گیرند و نتایج بسیار مفیدی برای جوانسازی و ویتامینه پوست ما داشته باشند. میوه ها به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان، تاثیر شگرفی بر شادابی پوست ما گذاشته و برای بهبود و بازسازی پوست، بسیار مفید و موثرند. این مقاله جهت آشنایی شما عزیزان به معرفی انواع معروف ماسک زیبایی پوست پرداخته و شما را با نحوه ساخت و استفاده از این ماسک ها آشنا می سازد.


ماسک زیبایی


 


مراسم قبل از ماسک زیبایی پوست

قبل از هر چیز باید بدانید که برای آشنایی با ماسک زیبایی صورت و نحوه انجام آن به شیوه خانگی بهتر است طی برنامه ای دائمی و تکرار شونده عمل نمایید که در مقالات مربوطه به طور مفصل شرح داده ایم. برای گذاشتن ماسک زیبایی بر پوست صورت لازم است که قبلا تمام آرایش به وسیله پنبه و محلول پاک کننده آرایش از روی صورت پاک شود. سپس صورت خود را با پن شستشوی صورت تمیز کرده، آبکشی و خشک نمایید. در انتها جهت شادابی و آماده سازی نهایی پوست برای ماسک زیبایی با پنبه ای آغشته به گلاب طبیعی صورت را ماساژ داده و از هرگونه گرد و غبار و چربی پاک نمایید.

در این بخش 8 نوع ماسک زیبایی مختلف را برای شما بیان می کنیم، امید است استفاده و تکرار آن برای شما لذت بخش باشد:

  1. آووکادو بهترین ماسک زیبایی
  2. ماسک روشن کننده صورت با آب انگور
  3. انار و خواص جادویی آن
  4. مرطوب کننده پوست با ماسک موز
  5. خرمالو و ماسک جوان کننده پوست
  6. جوانسازی پوست با ماسک کیوی
  7. نارنج و خواص ضد آکنه
  8. ماسک ضد چروک با خیار

1) آووکادو بهترین ماسک زیبایی


ماسک زیبایی


میوه آووکادو بهترین ماسک زیبایی پوست بوده و می تواند جهت از بین بردن چین و چروک صورت و جلوگیری از آن بسیار مفید باشد. در ابتدا آووکادو را پوست کنده و در ظرفی له کنید. صورت و گردن را با لایه ای از این خمیر (به غیر از نواحی دور چشم) پوشانده و در حدود نیم ساعت مکث کنید. سپس با آب سرد شستشو داده و خشک کنید. در نهایت از یک کرم مرطوب کننده عالی با حرکات دورانی دست به سمت بالا استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن آووکادو برای ماساژ صورت استفاده کنید. روغن آووکادو یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست شماست. این روغن به دلیل جذب بالا به سرعت در پوست نفوذ کرده و طراوت و شادابی از دست رفته پوست را برمی گرداند.

2) ماسک روشن کننده صورت با آب انگور

برای تقویت و طراوت بخشیدن به پوست خود آب انگور تازه را به صورت مالیده و پس از 10 دقیقه با آب نیم گرم مخلوط با جوش شیرین شستشو دهید. این ماسک زیبایی پوست جهت روشن کردن صورت شما بسیار مفید و موثر است.

3) انار و خواص جادویی آن


ماسک زیبایی


انار یکی از میوه های خوشمزه با خواص جادویی است که در فصل های سرد سال می تواند به عنوان بهترین ماسک زیبایی پوست جهت از بین بردن لکه های پوستی و همچنین سفت کردن پوست صورت و گردن و از همه مهمتر از بین بردن آکنه مفید باشد.

برای تهیه این ماسک به 3 روش زیر عمل کنید:

√ مقداری پوست انار را با گل ارمنی و مقداری مازو و مندل بکوبید. سپس با سرکه و گلاب طبیعی مخلوط کرده و روی جوش ها بمالید. ده دقیقه مکث کرده و پوست را شستشو دهید. اگر در استفاده از این ماسک زیبایی پوست مداومت کنید مشکل جوش های صورت به مرور از بین خواهد رفت.

√ روش دوم برای کاهش جوش و لکه های پوستی به این صورت است که هسته های انار را آسیاب کرده و با آن خمیر بسازید، به مدت 15 دقیقه این خمیر را روی صورت و گردن قرار داده و سپس شستشو دهید. این ماسک زیبایی پوست یکی از بهترین ضد لک ها و همچنین سفت کننده های پوستی به شمار می رود.

√ برای درخشان کردن پوست، نصف یک انار را با دو قاشق چایخوری روغن بادام و نصف قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید، سپس به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی پوست صورت و گردن بمالید و در انتها پس از مدت زمان مذکور اول با آب ولرم شستشو داده و بعد با آب سرد آبکشی نمایید. این ماسک زیبایی پوست تا حد زیادی در درخشندگی پوست شما موثر است. برای رفع چین و چروک صورت، انار را با روغن زیتون یا نارگیل بکوبید و روی صورت قرار دهید. 15 دقیقه مکث کرده و سپس با آب گرم بشویید.

4) مرطوب کننده پوست با ماسک موز


ماسک زیبایی


موز به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین A یک درمان مناسب برای خشکی پوست به شمار می رود. برای ساخت ماسک زیبایی پوست با موز مقداری از آن را له کرده و با کمی عسل مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت بمالید و پس از 20 دقیقه با آب بشویید. همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی، موز رسیده له شده را با چند قطره آب لیموترش تازه مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. اینگونه ماسک، لکه های پوستی را رفع خواهد کرد. برای رفع چروک های پوست صورت و گردن نیز می توانید یک عدد آووکادو را با یک عدد موز له کنید. ویتامین E موجود در آووکادو با مواد مغذی موجود در موز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد شده و چین و چروک صورت می شود. این ماسک زیبایی پوست را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب بشویید.

5) خرمالو و ماسک جوان کننده پوست

مقداری خرمالو را پس از بیرون آوردن هسته ها توی مخلوط کن ریخته و پوره خرمالو درست کنید. این پوره را روی صورت قرار داده و 20 دقیقه مکث کنید. سپس شستشو داده و از یک مرطوب کننده عالی استفاده کنید. پوره خرمالو یک ماسک زیبایی پوست برای شادابی و طراوت صورت و گردن شماست. برای از بین بردن جوش صورت می توانید پوره خرمالو را با مقداری آب خیار مخلوط کرده و روی صورت بمالید. این مخلوط چربی پوست را کنترل کرده و به درمان جوش صورت کمک می کند و البته در از بین بردن چروک های صورت و گردن بسیار مفید و موثر است.

6) جوانسازی پوست با ماسک کیوی


ماسک زیبایی


یک عدد کیوی له شده را با نصف آووکادو و یک قاشق عسل مخلوط کرده و جهت جوانسازی پوست به صورت و گردن بمالید. 15 دقیقه مکث کرده و سپس با آب بشویید. برای ساخت ماسک ضد آکنه با کیوی، کافیست یک عدد کیوی له شده را با چند قطره آب لیموترش تازه مخلوط کرده و صورت و گردن خود را با آن ماساژ دهید. 15 دقیقه مکث کرده و بعد با آب سرد بشویید. این ماسک زیبایی پوست در از بین بردن جوش های صورت بسیار موثر است.

7) نارنج و خواص ضد آکنه

پوست نارنج را رنده کرده و با آب لیموترش تازه مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. پوست نارنج به دلیل خواص ضد التهاب و ضد باکتری برای درمان جوش صورت مفید است. به مدت 15 دقیقه مکث کنید و سپس شستشو دهید.

8) ماسک ضد چروک با خیار


ماسک زیبایی


نصف یک خیار را رنده کرده و با ژل داخل گیاه آلوئه ورا و چند قطره آب لیموترش تازه مخلوط کنید. 10 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید. دقت کنید که گیاه آلوئه ورا می تواند باعث خارش یا سوزش شود و برای افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند، این ماسک زیبایی پوست توصیه نمی شود. همچنین خیار سرشار از ویتامین K بوده و می تواند به سهولت در رفع تیرگی دور چشم موثر باشد. آب خیار را با تکه ای پنبه به دور چشم مالیده و بعد از چند دقیقه شستشو دهید.

شما می توانید برای ساختن ماسک زیبایی پوست از تمامی میوه های فصل استفاده نمایید. اما در این میان تعدادی از میوه ها می توانند باعث حساسیتهایی همچون سوزش و یا خارش شوند. بنابراین مجله پزشکی آسان طب به شما توصیه می کند که برای جلوگیری از چنین مشکلی به سراغ میوه های حساسیت زا جهت ساخت ماسک زیبایی پوست نروید.


منبع: آسان طب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.