مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مضرات پوست مرغ و مزایای آن برای سلامتی

روی بدن مرغ مثل هر موجود دیگری پوستی قرار دارد که شامل مقداری چربی هم هست. خیلی ها هنگام پخت مرغ پوست آن را جدا می کنند و خیلی ها هم با همان پوست مرغ را می پزند. ولی ما می خواهیم بدانیم کدام روش بهتر است ؟ یعنی هنگام پخت مرغ باید پوست مرغ را بکنیم یا خیر ؟ و اینکه فواید پوست مرغ بیشتر است یا مضرات آن ؟


مضرات پوست مرغ



پوست مرغ

گرفتن پوست مرغ و نگرفتن آن هنگام پخت هر دو مزایا و معایب خود را دارند که ما در این بخش از  آسان طب به آنها اشاره می کنیم. در نهایت خودتان باید تصمیم بگیرید که پوست آن را بکنید یا نه.


مزایای پوست مرغ


مضرات پوست مرغ


یکی از مضرات پوست مرغ هنگام پخت غذا کالری و چربی اشباع آن است که به غذا اضافه می‌ شود. طبق اطلاعات بدست آمده یک فنجان سینه‌ مرغ پخته شده بدون پوست دارای ۲۳۱ کالری و  یک فنجان سینه‌ مرغ پخته شده با پوست حاوی ۲۷۶ کالری است. گرچه بیشتر چربی پوست آن از نوع غیر اشباع میباشد، اما در هر اونس آن ۳ گرم چربی اشباع وجود دارد. شما باید میزان چربی اشباع در رژیم غذایی‌ تان را تا ۵ یا ۶ درصد کل کالری دریافتی روزانه کاهش دهید.


مزایای پوست مرغ


مزایای پوست مرغ

طبق اطلاعات بدست آمده، گرچه چربی موجود در غذاهای حیوانی، چربی اشباع شده است و در صورت زیاده روی موجب افزایش کلسترول و خطر بیماری های قلبی می شود، اما اکثر چربی موجود در پوست مرغ چربی های غیر اشباع است که برای قلب مفید بوده و ضرر زیادی ندارد. طبق اطلاعات بدست آمده یک اونس از پوست آن دارای ۳ گرم چربی اشباع و ۸ گرم چربی غیر اشباع است.

یکی دیگر از مزایای پوست مرغ آنست که پختن مرغ با پوست موجب حفظ رطوبت و طعم مرغ می شود. پس اگر می‌خواهید برای مهمان‌ مرغ درست کنید و دوست ندارید مرغ تان خشک و بیمزه شود پوست آن را نکنید.


مضرات پوست مرغ


نتیجه گیری

پس به طور کلی این را بدانید، درست است که پوست مرغ چرب است، اما در آن چربی غیر اشباع سالم بیش از چربی اشباع آنست و ضرر زیادی برای سلامتی و قلب ندارد. پس اگر با طعم آن مشکلی ندارید میتوانید آن را نکنید. اگر جزو کسانی هستید که طعم آن را دوست ندارید اما دوست دارید مرغ تان خشک نشود میتوانید هنگام پخت آن را نکنید، ولی هنگام ریختن در ظرف پوست آن را جدا کنید. اگر هم که کلا از پوستهای مرغ حالتان به هم می خورد انتخاب با شماست. میتوانید از اول پوستش را جدا کنید.


منبغ : آسان طب

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.