مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

کاهش درد طبیعی با درمان های گیاهی

داروها تنها راه ممکن برای کاهش درد نیست. درمان های طبیعی درد مانند طب گیاهی، که در آن بخش هایی از گیاه برای درمان مشکلات بهداشتی از نظر پزشکی به کار می رود، یک روش فزاینده ای برای کنترل درد است.

ساموئل سم (Sam) می گوید: “گیاهان یا سایر مواد مغذی مصرفی ممکن است در برخی موارد کمک کنند  و همچنین در بیشتر افراد ممکن است کمک نکنند – تقریبا به طور جهانی در معرض اثرات جانبی ناخواسته، واکنش های آلرژیک و تعاملات نامطلوب با مواد و داروهای دیگر هستند.

رفع درد طبیعی: گزینه های گیاهی محبوب

در اینجا برخی از داروهای گیاهی رایج برای کاهش درد طبیعی استفاده می شود:




 

  • کپسی سایین: کپسایسین موضعی ممکن است برای برخی از افراد در کاهش درد مفید باشد. “کپسایسین با حذف مواد P، ترکیبی است که احساس درد را از سیستم عصبی گرفته و تسکین میدهد.
  • زنجبیل. اگر چه مطالعات بیشتر مورد نیاز است، دکتر Kiefer می گوید، عصاره زنجبیل ممکن است به درد مفصل و عضلانی کمک کند، زیرا حاوی داروی گیاهی است که به کاهش التهاب کمک می کند. هنگامی که در دوزهای کوچک مصرف می شود، عوارض جانبی کمی نیز به وجود می آید.
  •  Feverfew (بابونه زرد):برای قرن ها برای درمان سردردها، بیماری های معده و دندان ها استفاده شده است. امروزه نیز برای میگرن و آرتریت روماتوئید استفاده می شود. مطالعات بیشتر برای تایید اینکه آیا feverfew در واقع موثر است یا نه. این گیاه با عوارض جانبی جدی همراه نیست. عوارض جانبی خفیف شامل زخم و تحریک زبان و لب است. زنان باردار باید این درمان را اجتناب کنند.
  • زردچوبه. این ادویه برای کاهش آرتروز و سوزش سر دل، و کاهش التهاب استفاده شده است. مشخص نیست که چگونه زردچوبه در برابر درد یا التهاب کار می کند، اما فعالیتش ممکن است به علت شیمیایی به نام کورکومین باشد که خواص ضد التهابی دارد. زردچوبه معمولا برای استفاده ایمن است، اما دوزهای بالا یا استفاده طولانی مدت ممکن است باعث سوء هاضمه شود. همچنین افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا باید از استفاده از زردچوبه جلوگیری کنند.
  • پنجه شیطان. برخی شواهد علمی وجود دارد که این گیاه آفریقای جنوبی ممکن است در مدیریت آرتریت و کمر درد موثر باشد اما تحقیقات بیشتری لازم است. عوارض جانبی بسیار اندک هستند اگر در مدت کوتاهی در دوزهای درمانی مصرف شوند اما برای زنان باردار و افرادی که مبتلا به زخم های سنگی یا معده یا روده هستند توصیه نمی شود.

تسکین درد طبیعی: با احتیاط مصرف کنید.

بسیاری از داروهای گیاهی برای کاهش درد طبیعی مانند بوسولیا و درخت بید است.

  • جینسنگ برای درد های ماهیچه ای
  • کوا کوا(نوعی درخت فلفل)برای تشنج و سر درد و درد نوروپاتیک
  • St. John’s جان برای سیاتیک، آرتریت و درد نوروپاتیک
  • ریشه والری(سنبل کوهی) برای اسپاسم و گرفتگی عضلانی

از آنجایی که درمان های گیاهی برای کنترل درد هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است، مراقب باشید هنگام شروع این درمان. صرف نظر از گیاهی که سعی می کنید استفاده کنید حد متعادل را رعایت بکنید.

 

منبع: دکتر طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.