مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

بررسی انواع اکستنشن مو

اکستنشن مو در لغت به معنای افزایش طول مو می باشد که امروزه در سالن های زیبایی یکی از پرطرفدارترین روش های آرایش مو به حساب می آید. با استفاده از تکنیک اکستنشن مو می توانید در زمانی کوتاه دارای موهایی بلند و خوش حالت و در صورت تمایل موهایی پرحجم و خوشرنگ شوید. انواع اکستنشن مو به شیوه های مختلف انجام شده و با استفاده از نصب دو نوع مختلف از مو یعنی مصنوعی و طبیعی در لا به لای موها، طول و حجم دلخواه را در موهای شخص ایجاد می کند.


انواع اکستنشن مو


 


روش کار در انواع اکستنشن مو

برای انجام انواع اکستنشن مو در ابتدا کل سر تقسیم بندی شده و از پشت سر شروع به کار می کنیم. یک لایه یک سانتی از پشت سر را پایین انداخته و از لایه بعدی شروع به اکستنشن مو می نماییم. دلیل این امر آن است که اکستنشن ها در لا به لای موهای طبیعی مخفی شده و ظاهر طبیعی در موها ایجاد نمایند. دقت کنید که حجم موهای انتخابی جهت اتصال به موهای مصنوعی باید در حدود یک سانتیمتر مربع بوده و با فاصله یک سانتی از پوست سر اکسنتشن مو را انجام می دهیم. به یاد داشته باشید که انجام انواع اکستنشن مو با فشار و یا بدون فاصله از پوست سر باعث ناراحتی و یا ریزش موهای طبیعی شده و نتیجه نامطلوبی در بر خواهد داشت. بهتر است برای طبیعی تر شدن ظاهر موها، در یک خط صاف یکی در میان کار کرده و اجازه دهیم موهای اکستنشن شده در لا به لای موهای طبیعی مخلوط شوند. نکته مهم در انواع اکستنشن مو این است که لایه های کناری مو باید از اکستنشن معاف باشند در غیر اینصورت دیده شده و نتیجه کار غیر طبیعی از کار در می آید.

رنگ موهای انتخابی

برای بهتر شدن نتیجه کار باید حتما رنگ موی انتخابی ما درست شبیه موهای طبیعی و یا در تناسب مطلوبی با آن باشد در غیر اینصورت نتیجه کار غیر طبیعی از آب در می آید. حالت موی انتخابی نیز باید با حالت موهای شخص یکسان بوده و از اکستنشن مو با حالت هایی که با موهای طبیعی اختلاف جنس و حالت دارند پرهیز کرد. همچنین برای استفاده از انواع لایت ها جهت انواع اکستنشن مو باید از لایتهای هماهنگ با رنگ زمینه مو استفاده نمود. به عنوان مثال از لایت کنفی می توان در زمینه خرمایی و یا قهوه ای روشن استفاده نمود و…

جنس موهای انتخابی


انواع اکستنشن مو


گفتیم که برای اکستنشن مو از دو نوع موی مختلف استفاده می شود. موی طبیعی و یا موی مصنوعی. موی طبیعی در انواع رنگ ها و جنس ها و حالت های مختلف وجود داشته و به صورتی کاملا بهداشتی و بسته بندی برای استفاده در انواع اکستنشن مو وجود دارد. موی مصنوعی نیز به شکل های ریسه ای و یا دسته های جداگانه در فروشگاه های آرایشی در دسترس است. به یاد داشته باشید که بهتر است در اکستنشن مو از موهای طبیعی و تنها برای مدت کوتاهی استفاده نمایید. چرا که وجود هرگونه فشار غیر طبیعی روی موها باعث ریزش مو شده و باید برای درمان آن اقدام نمایید.

آماده سازی موها

موهای انتخابی را در دسته های هم اندازه و ظریف قرار می دهیم. سپس با استفاده از دستگاه اکستنشن مو و چسب مخصوص نوک ابتدای دسته موها را چسب می زنیم تا از پراکندگی موها در یک دسته جلوگیری شود. دقت کنید که با نهایت دقت و ظرافت اینکار را انجام دهید، نوک دسته موها کاملا باریک بوده تا بتواند از رینگ عبور کند. اینکار را برای تک تک دسته های مو انجام داده تا به تعداد کافی برای انواع اکستنشن مو آماده شود.

انواع اکستنشن مو

برای انجام اکستنشن مو می توان از شیوه های مختلفی استفاده کرد که معروف ترین آنها اکستنشن مو به روش کراتینه با دستگاه لیزری، رینگ، میکرو، دوخت مو و… می باشد. در اینجا به شرح روش های مذکور در اکستنشن مو پرداخته و انواع اکستنشن مو را برای شما تشریح میکنیم.

اکستنشن به روش کراتین


انواع اکستنشن مو


در اکستنشن مو به روش کراتینه از چسب های مخصوص موسوم به کراتین جهت نصب موهای مصنوعی به موهای طبیعی استفاده شده که فرمولاسیون آن با موهای طبیعی سازگار است. اندکی از این ماده در محل نصب موها روی موهای طبیعی قرار گرفته و موهای اضافی را روی آن قرار داده بعد به وسیله حرارت دستگاه آن دو را به یکدیگر متصل می کنیم. دقت کنید که در این روش فاصله اکستنشن ها نیم سانت از یکدیگر بوده و با فاصله حدودا یک سانتی از پوست سر انجام می شوند. نکته ای که در این میان قابل توجه است اصطلاح لیزری است که مورد استفاده قرار می گیرد. اکستنشن لیزری به وسیله دستگاه مخصوص در جای خود فیکس شده اما در روش کراتین اصطلاحا به دستگاه حرارتی دستگاه لیزری گفته می شود که با حرارت قابل تنظیم در حفظ سلامت موها می تواند موثر باشد. شیوه کراتینه در اکستنشن مو از ماندگارترین حالت های اکستنشن مو هاست.

اکستنشن به روش رینگ یا حلقه

رینگ به قطعات کوچک پلاستیکی گفته شده که نوک چسب خورده موهای مصنوعی را در موهای طبیعی فیکس می کند. با استفاده از قلاب مخصوص، موهای طبیعی را از حلقه عبور داده و با نوک موهای مصنوعی که قبلا درون رینگ قرار گرفته فیکس می کنیم. برای این منظور از انبرهای مخصوص اکستنشن مو استفاده می شود که به راحتی می تواند رینگ های پلاستیکی را فشرده و موهای مصنوعی را در کنار موهای طبیعی فیکس کند. روش تقسیم بندی موها و فاصله اکستنشن ها در این شیوه نیز همانند روش قبلی می باشد.

اکستنشن به وسیله میکرو

میکرو نیز وسیله ای مانند رینگ است اما در ابعادی کوچک تر از رینگ و برای انجام اکستنشن با آن باید ظرافت بیشتری به خرج داد. در عوض نتیجه کار طبیعی تر به نظر میرسد. تقسیم بندی و فواصل موها نیز در این شیوه همانند روش های قبلی است.

دوخت مو شیوه ای قدیمی


انواع اکستنشن مو


دوخت مو شیوه ای قدیمی و تقریبا از مد افتاده ای است که با انتخاب دسته ای از موهای طبیعی شخص به شکلی خطی، موهای مصنوعی ریسه ای روی آن دوخته میشود و بدین ترتیب به پرپشت تر نشان دادن موها و یا افزایش طول موها کمک میکند. امروزه از این شیوه فقط در بعضی از شینیون های خاص استفاده می شود.

اکستنشن به وسیله بافت و گره

نوع دیگری از اکستنشن مو وجود دارد که در آن با استفاده از گره ای مخصوص در نزدیکی ریشه مو، موهای مصنوعی را به موهای طبیعی فیکس کرده و سپس بافت ساده سه تایی انجام می دهیم. تقسیم بندی و فواصل موها در این روش نیز همانند روش های قبلی بوده و باید از ایجاد هرگونه فشار اضافی به پوست سر بپرهیزیم. این روش طرفداران زیادی داشته و زیبایی خاصی را در موهای شخص به وجود خواهد آورد.

روش نگهداری موها بعد از اکستنشن

برای نگهداری موهای اکستنشن شده در هنگام خواب باید آنها را در بالای سر جمع کرد و یا از روش بافتن موها استفاده نمود. قرار گرفتن موها در زیر سر و عرق کردن آنها باعث ایجاد گره های کور در انواع اکستنشن مو خواهد شد. برای مرتب کردن موها از شانه های مخصوص و دانه درشت استفاده کنید. هرگز از اسپری مو جهت حالت دادن به موهای اکستنشن شده استفاده نکنید چرا که باعث باز شدن چسب ها خواهد شد. پس از دوش گرفتن حتما از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید و اجازه ندهید که موها برای مدت طولانی نمدار باقی بمانند چون باعث ایجاد پوسیدگی خواهد شد.

اکستنشن مو یک روش تخصصی اما پرفشار و تحریک کننده برای پوست و موهای سر است. بنابراین آسان طب به شما توصیه می کند یا از این روش استفاده نکنید یا تنها برای مدت بسیار کوتاهی از چنین شیوه ای استفاده نمایید. به یاد داشته باشید سلامت پوست و موهای شما در درجه اول اهمیت قرار گرفته است.


منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.