مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله سلامت

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

اغلب افراد در فصول سرد سال  از سرفه های مکرر و گاها چرکی ناراضی هستند. سرفه عوامل مختلف دارد .درمان سرفه به راحتی  در منزل و با رعایت برخی نکات و استفاده از بعضی گیاهان دارویی امکان پذیر است . پیشنهاد می شود برای درمان سرفه خود این مطلب از سایت طب فارسی را به دقت بخوانید.



درمان سرفه 

علت و درمان سرفه

سرفه نشانه ی وجود خلط و ترشح در ریه می باشد که وجود نزله دلیل برآن است که لوله های برونشی از مواد زاید حاصل از سوء تغذیه انباشته شده است و در نتیجه بدن شخص مبتلا می خواهد به وسیله سرفه وجود بیماری را اعلان کند. احتیاجی نیست که این علت را به عوامل خارجی مانند هوا نسبت دهیم. چرا سرفه معمولا در زمستان خودش را ظاهر می کند، چون مردم در زمستان به طور متوسط غذاهای ایجاد کننده ی نزله مانند نان سفید، گوشت، قند، سیب زمینی و سایر غذاهای نشاسته ای بیشتر مصرف می کنند. دلیل دیگر آن تابش نور خورشید و سایر عوامل نیرو بخش در زمستان کمتر است. همچنین لباس اضافی و زیرپوش های ضخیم که مانع تنفس پوست می باشند و در فصل سرما انسان بیشتر وقت خود را در اتاق های در بسته و اماکن با هوای آلوده به سر می برند و در نتیجه از هوای پاک و ورزشی کافی کمتر بهره می گیرند.


 

درمان سرفه به روش سنتی



درمان سرفه



الف) مردم تصور می کنند، اگر بتوانند سرفه را بند بی اورند، کار صحیح و بجایی انجام داده اند، در صورتی که با جلوگیری از سرفه کردن، مواد سمی و زاید که بصورت اخلاط نزله ای در دستگاه تنفس جمع شده اند به مواد سمی و زاید بدن افزوده می گردد. بنابراین قطع کردن سرفه نشانه ی بی اطلاعی می باشد، برای درمان سرفه به شکل قطعی و مؤثر باید تمام سرفه ها به بیرون از بدن ریخته شوند.
ب) شکر تیغال خاصیت ملین و مسکن دارد و برای اخلاط و سوزش مری و خشونت سینه و معالجه ی سرفه و صاف کردن صدا و رفع خستگی گلو و معده نافع است و داروی سینه می باشد.
ج) از مجموعه چهار تخم ( تخم رازیانه ، تخم بادیان ، تخم زیره سبز، تخم زیره سیاه ) مقداری دم کرده در سه نوبت میل نمایید.  سی تا چهل گرم عناب خشک را در یک لیتر آب جوشانیده، وقتی خنک شد، آب آن برای عفونت های تورمی گلو، برونشیت ها، روده ها، مجاری ادرار بسیار مفید می باشد.
و) شلغم یک ماده ضد میکروب بسیار قوی است، برای اخلاط سینه بسیار مفید است.
هـ) جعفری دارای آهن، فسفر، انواع ویتامین، مخصوصاً ویتامین A و C می باشند، اشتها آور و مدر و برای سرماخوردگی و نرم کردن سینه نافع میباشد.

 

 

درمان سرفه و جلوگیری از بروز آسم



درمان سرفه



دوری از محیط های آلوده: محیط های آلوده مانند شهرها با تراکم جمعیت زیاد و همچنین مصرف سیگار در محیط های بسته مانند محیط خانه، همه ی اینگونه محیطها برای بیمار مبتلا به آسم مضر بوده تا حد امکان باید از چنین محیط هایی دوری کرد. اجتناب از سرمای شدید، مخصوصاً در فصل زمستان، وقتی هوا خیلی سرد است نباید از منزل خارج شد. در صورتی که از منزل خارج می شوید، استفاده از ماسک لازم و ضروری می باشد.  هوای گرم  به بهبود آسم کمک می کند. سعی کنید از چنین محیط هایی مخصوصا در زمان های فراغت و تعطیلی استفاده نمایید. در حین ورزش از بینی تنفس کنید، شنا جزء ورزشهایی ایده آل برای افراد مبتلا به اسم می باشد. به دلیل رطوبت زیاد، دهان خشک نمی شود. در ورزش افراط و تفریط نکنید. لازم است افراد مبتلا به آسم، ابتدا بدن را گرم کنند، سپس ورزش را اهسته اغاز نمایند. برای درمان سرفه از غذاهای محرک و نامناسب استفاده نکنید، معمولاً غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ، آجیل و فراورده های دریایی برای بیماری آسم و سرفه مناسب نیستند. داروهایی که توسط پزشک متخصص توصیه شده است، به موقع استفاده کنند . و به موقع نیز به دکتر مراجعه کنند.  استفاده از ویتامین B6 تأثیر مفیدی بر بیماری آسم و سرفه های خشک دارد، مصرف روزانه ۵۰ میلی گرم ویتامین B6 مفید است و ضرری ندارد.

 

منبع : http://tebfarsi.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.